خرید فروش سگ و حیوانات خانگی

خرید فروش سگ | قیمت سگ | سگ نگهبان

خرید فروش سگ , قیمت سگ , سگ نگهبان , سگ گارد , پرورش سگ

خرید فروش سگ | قیمت سگ | سگ نگهبان

خرید فروش سگ , قیمت سگ , سگ نگهبان , سگ گارد , پرورش سگ

خرید فروش سگ | قیمت سگ | سگ نگهبان

خرید فروش سگ , قیمت سگ , سگ نگهبان , سگ گارد , پرورش سگ با مجوز رسمی از سازمان کشاورزی و دامپزشکی کشور.
مجموعه ای کامل با بیش از 80 قلاده سگ مولد وارداتی و شجره دار از انواع نژاد سگ گارد و سگ نگهبان با افتخار درخدمت شماست.
امکان بازدید حضوری از مجموعه و مولدها
امکان ارسال به سراسر نقاط
جهت مشاوره و خرید با ما تماس بگیرید .

بایگانی

 

جفتگیری سگ

زمان مناسب جفتگیری سگ ها , جفتگیری سگ

چه سنی سگ ماده اماده جفتگیری است ؟

بارداری سگ چقد زمان میبرد و چگونه است ؟ 

علت قفل شدن سگها حین جفتگیری چیست ؟ 

جفتگیری سگ ژرمن شپهرد

 

سن ایده آل برای اولین بارداری سگ ماده بین ۲ تا ۳ سال است. معرفی سگ نر به ماده باید ۹، ۱۱ و ۱۳ روز پس از آغاز فحلگی صورت گیرد تا نر آماده درخواست مادّه باشد. 

 

جفت گیری سگ

چه سنی سگ ماده اماده جفتگیری است ؟

دوران بلوغ و جفت گیری سگ، طبق نژاد آن ها، بین ۶ تا ۱۵ ماهگی است و با علائم ظاهری فحلگی خود را نشان می دهد. فحلگی سگ به چه شکلی است؟ اولین دوره فحلگی به طور متوسط ۱۵ روز و دوره های بعدی ۳ هفته طول می کشد، و کمترین آن ۱۵ روز است. فحله شدن معمولا هر ۴ تا ۷ ماه یک بار اتفاق می افتد که میانگین آن هر ۶ ماه یک بار است. دوره فحلگی به بیان دقیق شامل ۴ مرحله می باشد: آنستروس (عدم فحلگی)، پرواستروس (پیش فحلگی)، استروس (فحلگی)، مت استروس (پس فحلگی). فقط مرحله پرواستروس و استروس قابل مشاهده هستند. پرواستروس به طور متوسط ۷ تا ۸ روز طول می کشد. علائم آن عبارتند از: خونریزی از فرج، تکرر ادرار و جذب سگ های نر. اما در این دوره سگ مادّه، نر را نمی پذیرد. در مرحله اوستروس، سگ مادّه آماده پذیرش نر برای جفتگیری است. در این مرحله باید سگ نر را در ارتباط با سگ مادّه قرار داد تا بارداری صورت گیرد.

 

 

زمان مناسب جهت جفتگیری سگها :

 سن ایده آل برای اولین بارداری سگ ماده بین ۲ تا ۳ سال است. معرفی سگ نر به ماده باید ۹، ۱۱ و ۱۳ روز پس از آغاز فحلگی صورت گیرد تا نر آماده درخواست مادّه باشد. سگ مادّه به چند دلیل ممکن است سگ نر را پذیرا نشود:    
اولین تماس با نر برای او خوشایند نبوده است (بهتر است قبل از دوره جفت گیری سگ نر و ماده را با هم آشنا کنید تا به هم عات کنند).     
ممکن است رفتارهای آن ها با هم نخواند یا اختلالات هورمونی داشته باشند. برای بهتر شدن "ملاقات" سگ نر و مادّه، بهتر است که محل آشنایی آن ها برای سگ نر شناخته شده باشد و در آن جا احساس راحتی کند (آشنا کردن این دو در محل زندگی سگ نر بهتر است)
مدت زمان جفت گیری در سگ ها طولانی است و ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد. باید قبل از دخول به سگ مادّه داروی ضد کرم و انگل زد زیرا ممکن است برخی انگل ها و آسکاریس ها به توله سگ ها انتقال پیدا کند. اگر این کار را انجام ندادید حتما بعد از دخول کرم زدا بزنید. 

 


بارداری سگ چقدر زمان میبرد و چگونه می گذرد؟ 

برای نژادهای بزرگ، بارداری به طور متوسط ۶۳ تا ۶۸ روز بعد از جفتگیری اتقاق طول می کشد. این دوره برای نژادهای کوچکتر کمتر طول می کشد. سی روز بعد از جفت گیری از طریق اکوگرافی و ۴۶ روز بعد از آن از طریق رادیوگرافی می توان از بارداری سگ مطمئن شد زیرا در این مدت جنین قابل تشخیص است. در اولین ماه بارداری، باید حتما غذاهایی حاوی پروتئین، ویتامین، کلسیم و مواد مغذی معدنی به سگ داد.

 

 

علت قفل شدن سگها حین جفتگیری چیست ؟ 

بعد از حدود 5 تا 10 دقیقه حرکات شدید و متوالی آلت سگ نر به نعوظ کامل رسیده و حیوان نر به طور غریزی از پشت حیوان ماده پایین می پرد ولی آلت تناسلی او که در این مدت به شدت متورم شده در مهبل سگ ماده باقی می‌ماند و قفل می‌شود. این قفل شدن در اثر تورم آلت تناسلی سگ نر و وجود یک قطعه استخوان در آلت تناسلی و نیز انقباضات عضلات صاف دیوارۀ واژن ایجاد شده و نشانۀ صحت جفت گیری است. در این حالت پای مخالف سگ نر به هوا بلند شده و در صورتی که حیوان پای خود را از پشت سگ ماده رد کند دو سگ از ناحیۀ پشت بهم می‌چسبند و آلت تناسلی سگ نر 180 درجه در مهبل می‌چرخد.

 

جفتگیری سگ ژرمن

جفتگیری سگ ژرمن شپهرد 

در مجموعه یکتاپت سگها بدون دخالت انسانی در محیطی کاملا ارام و بهداشتی جفتگیری میکنند و دامپزشک در محل حضور دارد تا از صحت و سلامت جفتگیری مراقبت و کمک کند . 

در زیر ویدیویی از جفتگیری سگ ژرمن شپرد بین دو مولد سگ ژرمن مجموعه قرار میدهیم . جفتگیری صحیح در بهار ۹۸ بین دو مولد مکس و مایا اتفاق افتاده است . 

توله ژرمن شپرد شولاین با کیفیت عالی و حرفه ای اماده تحویل است 

جهت اطلاع از توله های ژرمن شپرد تماس بگیرید 

امکان جفتگیری با سگهای شما در محل مجموعه وجود دارد 

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 

09123609467

 

 

نظرات  (۱)

  • علی یوسفی
  • سلام مطلب بسیار مفیدی بود ، من یه سگ ژرمن ماده خوب دارم میخوام برای اولین بار جفتگیری کنه امکان داره راهنمایی کنید ... یا ادرس مجموعه بفرمایید حضوری بیام و مولدهاتونو ببینم ؟  

    پاسخ:
    سلام بله حتما ، مجموعه جهت جفتگیری در جاده شهریار صفادشت ، شهرک صنعتی صفادشت میباشد ، جهت هماهنگی زمان جفتگیری تماس بگیرید 09104744965

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی